skip to Main Content

Massage

För mig är syftet med massage ganska enkelt – det ska ge avslappning. Massage ska ge muskelavslappning lika mycket som mental avslappning, eftersom de båda är beroende av varandra. Utan mental avslappning kan inte kroppen släppa på sina muskulära spänningar.

Den vanligaste anledningen till att vi spänner musklerna är stress. Så för att komma åt spänningen på djupet behöver vi först slappna av. Jag använder mig ofta av djupgående massagetekniker, men alltid efter att du först blivit avslappnad och dina muskler ordentligt uppvärmda.

Genom massage har jag hjälpt mina kunder med:

  • Stressproblem
  • Spänningshuvudvärk
  • Muskelrelaterad ischiassmärta
  • Spännings-/ stressrelaterad tinnitus
  • Spänningar/stickningar i armar
  • Spända käkar och ansiktsmuskler
  • Ländryggsmärtor
  • Spänningar i bröstrygg
  • Spänningar runt skulderblad
  • Spända axlar
  • Spänd nacke

”När jag först kom till Amanda hade jag problem i rygg, axlar, nacke och ischias som gick ner i mitt ben. Nu har jag blivit nästan bra i mitt ben och min kropp mår så mycket bättre.

Amanda vet var jag behöver masseras, hon kan sin sak och tar i så det känns. Jag känner hur det onda släpper, vilket idag går mycket snabbare än i början. Jag mår bra när jag går därifrån och vet att det finns en ny tid att se fram emot.

Rekommenderar fler att boka tid hos Amanda.”

Berit

Hur går det till?

När du kommer till mig första gången går vi igenom en hälsodeklaration och du får berätta om vad du vill ha hjälp med.  Utifrån det kommer vi fram till ett lämpligt behandlingsupplägg.

Under massagebehandlingen ligger du insvept i handdukar och jag öppnar bara upp för den kroppsdel jag masserar. Du får alltid ta av dig kläderna på överkroppen men kan, om du vill, behålla byxorna på om inte benen eller sätet ska masseras. Det kan därför vara skönt att välja lite mjukare byxor inför din massage.

Jag använder alltid ekologiska massageoljor.

Långvarig effekt av massage

Massage fungerar lite som träning. För att förbättra din kondition och bygga dina muskler behöver du träna regelbundet. Samma sak gäller när du tar hand om kroppen med hjälp av massage.

Om du har specifika problem rekommenderar jag att du tar de tre första behandlingarna lite tätare, med 1-2 veckors mellanrum. När vi kommit åt det mesta av dina spänningar är en massagebehandling i månaden lagom.

 

”Bästa massagen i en lugn och trygg miljö som ger ro både för kropp och sinne. Känns skönt i hela kroppen, en känsla som håller i sig länge.

Jag kan varmt rekommendera Amanda, oavsett om du vill ha massage för njutning eller för att mjuka upp spända muskler.”

Camilla

När passar inte massage?

  • De 3 första månaderna av en graviditet
  • När du är förkyld
  • När du har ont i halsen
  • När du äter antibiotika
  • När du har akuta skador

Vänta med att boka massage om du känner dig hängig eller är sjuk. Massage ger bäst effekt när är frisk, och om du inte känner dig pigg kan det vara svårt att njuta av behandlingen.

Bokning & betalning

Du bokar enkelt din behandling hos mig i min onlinebokning. Där ser du vilka tider som är lediga och kan välja en tid som passar dig.

När du bokar kan du välja mellan olika betalningslösningar från Klarna. Det går också bra att betala din behandling på plats hos mig med Swish eller kontanter.

Back To Top